In-edit on tour
El Festival Internacional de Cinema Documental Musical In-Edit surt de gira amb una selecció de títols que reflecteix l’ampli ventall de propostes cinematogràfiques i musicals que el caracteritza.
Dues dècades de vídeos casolans ens revelen la vida de M.I.A., primer com a refugiada a Londres fugint de la guerra a Sri Lanka i després com a estrella en un negoci que no tolera posicionaments polítics.
Cineasta de vocació, M.I.A. va començar a gravar fa vint-i-dos anys la seva vida i la del seu entorn al sud de Londres, on la seva família, d’origen tàmil, s’havia refugiat fugint de la guerra. L’ingent material en vídeo que va arribar a acumular permet ara reconstruir el seu periple vital com a jove immigrant per a qui la música era l’única bombolla per ubicar-se en el mosaic racial londinenc. I tot el que va venir després: el seu descobriment del hip hop i la música urbana, la seva efímera col·laboració com a documentalista amb Elastica (d’un estrat social molt diferent), la cerca obsessiva del seu propi so i de la seva pròpia història, els viatges a Sri Lanka, la visita del seu pare (líder guerriller tàmil), la seva fama sobtada i la seva determinació per aprofitar aquest estatus per denunciar un genocidi del qual ni Europa ni els Estats Units ni els que tallen el bacallà a la indústria de l’entreteniment no volien ni sentir a parlar.
Aconsegueix la teva entrada gratuïta, a partir del dilluns anterior a la data del passi, AQUÍ.